חג החנוכה מתקרב
בין הזמנים על המאזניים
השנה האחרונה שנה מטלטלת על כל יהודי ויהודי, מלחמה שלא נגמרת, כל יום ויום עוד שמות שהותרו לפרסום, ומאחורי כל שם ושם, משפחות שלמות שחרב עליהם עולמם, חטופים ששעון החול להחזירם בחיים הולך ואוזל. ובתוך כל הכאב והצער הזה, ניצבת ספינת עולם הישיבות מטלטלת בין גלים סוערים של רגשות של אנשים שחלקם אומרים מעריכים אנו את פועלכם אבל "אחיכם יצאו למלחמה ואתם תשבו פה", ובין אנשים שבזים לתורה ומצוות ובאים להתנגח בישיבות, גם ממניע פולטי ואידאולוגי. וכשאותם אנשים מנופפים בטענתם האיוולת איפה התורה "מגנא ומצלא" היתה בשבעי באוקטובר. אולם אנו בני התורה אשר בטוחים בצדקת דרכנו שהתורה מגנא ומצלא ובכ"ז מידת הדין היתה מתוחה, רוצים להוסיף מחול על קודש, והכן יש מראשי הישיבות אשר בתחילת זמן חורף הורו להתחיל את זמן חורף מוקדם מהמתוכנן.
וכעת עם התקרב חופשת חנוכה, כאשר המנהג בעולם הישיבות שבחורי הישיבות יוצאים לחופשה של ימים בודדים לשוב למשפחותיהם, ולאגור כוח לקראת המשך זמן חורף.
נפתח דיון ציבורי האם לבטלו או להשאירו כשנים עברו, הרגש הראשוני הוא לומר לא עת ליציאות עכשיו, גם אנחנו נמצאים על משמרתנו בכל הכוח ומוותרים על חופשת חנוכה. רק השאלה צריכה להישאל האם השיקול שעומד לנגדנו הוא לא נעים ממה הם יאמרו בחוץ, כשאנו נופשים או שיקול תורני ורוחני בלבד עומד לנגדנו.
השמרנים שבנינו ספקם קל, לא משנים מצורת הישיבה ואין הוראת שעה. אולם גם אם לא נהיה שמרנים לצורת הישיבה המיתולגית, עלינו לבדוק במאזניים את מטרתם של החופשות שהיא קוו ה' יחליפו כוח, ומה יהיה במידה ולא יחלפו כוח האם ביטולה שאחרי חנוכה שווה קיומה בכמה ימים אלו. וכמו שכל ראש ישיבה יכול להעיד, איך יראה הזמן חורף שאחרי חנוכה, על הצד והבחורים לא יצאו לחופשה, ומה הם יגידו….
אל תדאגו גם אם נלמד ברצף למשך כמה שנים יהיה להם מה לומר.
[כמובן שבטוחנו שגם אם תהיה הוראה שונה מגדולי הדור זהו אחרי שהם שקלו בפלס ומאזני משפט את כל הצדדים וכך הכריעו וכן נעשה]
שיהיה חג שמח וגאולה שלימה בסימן ניצחון המכבים על היוונים והמתיוונים.
שלמה