בעקבות התפרצות המשבר הנוכחי, בעלי עסקים בקהילה החרדית נדרשים להעביר את פעילותם המסורתית לזירה הדיגיטלית. אחד הכלים המשמעותיים והמובילים בתחום זה הוא יישום המסנג'ר הפופולרי וואטסאפ.
על פי גורמים בכירים במשרד הכלכלה והרווחה, חל גידול חד בשימוש בוואטסאפ על-ידי בעלי עסקים חרדיים בתקופה האחרונה. "וואטסאפ הפך להיות כלי חיוני להמשך פעילות ותקשורת עסקית בימי המשבר", מסבירים הגורמים. "הפלטפורמה מספקת מגוון תכונות ייעודיות לעסקים, המאפשרות שיפור משמעותי בחווית הלקוחות ואף הגדלת המכירות".
במשרד הרווחה של עיריית ירושלים הורחבו שירותי הסיוע הדיגיטליים לעסקים חרדיים, כולל ייעוץ פרטני ומענה 24/7 בערוצי התקשורת הדיגיטליים. "אנו רואים חשיבות עליונה בסיוע לבעלי העסקים להמשיך ולפעול בתקופה זו", אומר הרב יוסף גולדשטיין, מנהל אגף הרווחה.
להלן מספר המלצות מקצועיות לשימוש יעיל בוואטסאפ לצרכי עסקים:
- הקמת "חשבון עסקי" נפרד פתיחת חשבון וואטסאפ ייעודי לעסק מאפשרת הפרדה בין תקשורת אישית לפרופסיונלית, ושיפור חווית הלקוח. כך ניתן להקצות זמן ומשאבים ספציפיים לפעילות העסקית.
- שימוש בתכונות הייעודיות לעסקים וואטסאפ מעניק מגוון תכונות ייעודיות לעסקים, כגון הודעות אוטומטיות, תגובות מהירות, ניהול קשרי לקוחות ועוד. ניצול מיטבי של הכלים הללו תורם לשיפור השירות והיעילות.
- יצירת "רשימות שיווק" ממוקדות פיתוח רשימות תפוצה ממוקדות של לקוחות קיימים ופוטנציאליים מאפשר שיתוף אפקטיבי של מבצעים, עדכונים והודעות שיווקיות.
- שילוב אלמנטים חזותיים הוספת תמונות, מדבקות וסטיקרים לשיחות וקבוצות עסקיות תורמת לחיזוק המעורבות של הלקוחות והבלטת המותג העסקי.
- הקמת "קבוצות שירות" ללקוחות יצירת קבוצות וואטסאפ ייעודיות לשירות לקוחות מגבירה את הנגישות ומאפשרת תיאום ציפיות טוב יותר.
על פי גורמים במשרדי הממשלה, ההשקעה הנדרשת בשימוש נכון בוואטסאפ היא מזערית, אך התועלת היא אדירה. הם ממליצים לכל בעלי העסקים החרדיים להטמיע את הכלי הזה כחלק אינטגרלי מהאסטרטגיה העסקית.